torsdag 22 november 2012

Vedhämtning med Ronja

Är tillbaka från vedhögen nu. Det som jag trodde skulle bli en stilla lugn promenad blev raka motsatsen.

Jädrans hund.<3
Till att börja med travade hon glatt med över gräsmattan. Sen skulle vi av den. Jag och skottkärra for bakåt med ett brak när Ronja tvärvände och kastade sig hemåt.
Fick kört ner hälarna i backen och fick stopp på henne.
'NU GÅR VI HITÅT!'
Efter en del övertygande med en matte som bet ihop så följde hon med.
När vi kom halvvägs upp för backen fick hon fart igen men denna gången Upp för backen. Jävlar va det gick undan!:O
 Jag & skottkärran gjorde nästan fartränder i gruset. Sen blev det ett tvärkast ner i skogen. Fick släppt skottkärran och for efter Ronja genom buskaget.
Såg nog ut som hjulben där jag stövlade fram i min brors stövlar av storlek 'förbannat stora'.
Tvärstopp igen.
Ronja for ner med baken i backen och började kröka rygg. När hon var klar var det full fart upp mot vägen igen. Höll på att krascha rakt in i skottkärran. Till slut kom vi fram till vedhögen.
När vi skulle hem kopplade jag lös henne för hemåt är det inga problem att få tanten med sig. ;)

Inga kommentarer: