tisdag 3 april 2012

Vad har du där i magen Rut?

Idag var det Rut's tur att klämma ur sig några små. Eller små & små. Den förste var inte så liten.
Den förste på väg ut. Hon hade lite problem med att få ut nummer ett så här fick jag hjälpa till.
Nu är han ute. Kl. 12,15 såg han dagens ljus.
Puss på dig min lille unge.
Efter ca 20 minuter var han på benen och tuttade.
Kl. 13,05 var det dags igen.
Det är lite kämpigt att klämma ur sig ett lamm.
Blåsan ute.
Rutan fick resa lite på sig för att ta nya tag. Huvudet är ute.
Jag blev lite nervös över att hon kanske skulle föda honom rätt ner i ett fodertråg.
Inget lamm i ett fodertråg. Rutan la sig igen och nu är han nästan ute.
Så gled han ut med ett *slörp*. Genast var Rut på benen och började tvätta honom.
Hej mitt lilla pyre.
Första försöket att resa sig upp. Knappa 10 minuter efter att han kommit ut.
Mor med sina söner.
Ahh... Det var för jobbigt att fösöka resa sig. Kan lika gärna ligga ner och tutta.

1 kommentar:

Cissi sa...

Vad härligt att få vara med vid lamning!! Kan jag få komma upp och göra ett fotoreportage hos dig?!

Kram, Cissi